Producenci

Ostatnio przeglądane

Informacja

Obniżka! Komunikacja z pacjentem Zobacz większe

Komunikacja z pacjentem

9788375631333

Nowy produkt

Autor: Marta Makara-Studzińska
ISBN: 9788375631333
Stron: 128
Format: B5
Oprawa: miękka

Więcej szczegółów

Produkt dostępny

28,22 zł brutto

-17%

34,00 zł brutto

Więcej informacji

Słuchaj, rozmawiaj, obserwuj!
„Komunikacja z pacjentem” to książka, która uczy:
- jak słuchać,
- jak rozmawiać,
- jak rozwiązywać konflikty,
- jak udzielać wsparcia,
czyli jak budować dobre relacje z pacjentem, rozumieć jego intencje i zachowania, a także jak pokonywać pojawiające się  trudności i własne słabości.

 

 

Komunikacja między lekarzem, a pacjentem to specyficzny rodzaj relacji społecznych, w której niewłaściwe postępowanie i brak zrozumienia może wręcz uniemożliwić realizację podstawowego celu medycyny – Primum non nocere.

Prezentowana publikacja powstała z uwagi na chęć ukazania właśnie tych specyficznych mechanizmów komunikacji w relacjach lekarz – pacjent.

Książka jest bardzo praktyczna. Autorka prezentuje wiele przykładów z praktyki lekarskiej oraz przedstawia cenne rady umożliwiające skuteczną współpracę między pacjentem a lekarzem.
 
 
 
Za szczególnie ważne uważam informacje dotyczące rozpoznawania własnych możliwości i ograniczeń oraz tych samych problemów u pacjentów w różnym wieku, z rozmaitymi schorzeniami, a także pokazanie sposobów identyfikacji problemów w komunikacji oraz przedstawienie strategii radzenia sobie z problemami, które tę komunikację istotnie zaburzają.

Prof. dr hab. n. med. Jolanta Rabe-Jabłońska 
(fragment recenzji)
 
 
Jednym z najtrudniejszych elementów pracy lekarza jest umiejętność komunikowania się z pacjentem. Tym trudniejszym, że jak do tej pory w zasadzie nie było w toku studiów medycznych przedmiotu, który kształtowałby i doskonalił te umiejętności.
W prawidłowej (a więc satysfakcjonującej obie strony) interakcji lekarz – pacjent możemy napotkać liczne bariery, które bardzo szczegółowo i z dużą znajomością tematu opisuje Autorka. Wskazuje ona na werbalne i niewerbalne błędy, których należy unikać.
Coraz więcej lekarzy potwierdza fakt wzrastającej liczby pacjentów agresywnych, a ofiarą ich agresji stają się lekarze. Takim sytuacjom Autorka poświęca osobny rozdział: Komunikacja a konflikt. Style i sposoby radzenia sobie z konfliktem to z całą pewnością umiejętności niezbędne w pracy każdego lekarza.

Dr hab. n. med. Ewa Rudnicka-Drożak 
(fragment recenzji)

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

20 innych produktów w tej samej kategorii: