Producenci

Ostatnio przeglądane

Informacja

Obniżka! Wielki słownik polsko-niemiecki Zobacz większe

Wielki słownik polsko-niemiecki

9788301154080

Nowy produkt

Redakcja naukowa: Józef Wiktorowicz, Agnieszka Frączek
Wydanie: pierwsze
Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008
Oprawa twarda, s. X+1090
ISBN: 9788301154080
Format: 19x25,6 cm

Więcej szczegółów

Produkt dostępny

175,20 zł brutto

-20%

219,00 zł brutto

Więcej informacji

Aktualna i dobrana pod kątem potrzeb użytkownika listę haseł, trafne ekwiwalenty, właściwie dobrany materiał ilustrujący użycie danego słowa, austriacyzmy i helwetyzmy oraz ekwiwalenty regionalne.

Słownik stanowi kontynuację serii słowników wydanych przez PWN i Oxford. Przygotowały go zespoły doświadczonych leksykografów z Poznania i Warszawy we współpracy z konsultantami z ośrodków naukowych w kraju i za granicą.

Słownik prezentuje 395 000 jednostek leksykalnych, w tym terminy specjalistyczne z ponad 90 dziedzin.

Słownik zawiera:

aktualną i dobraną pod kątem potrzeb użytkownika listę haseł - użytkownik znajdzie w nim zarówno nowoczesne słownictwo ogólne, jak również terminy specjalistyczne z ponad 90 dziedzin oraz nazwy własne; słownictwo, które można spotkać w tekstach literackich i które może okazać się przydatne dla tłumaczy literatury pięknej; nie zabraknie licznych ciekawostek kulturowych charakterystycznych dla polskiego i niemieckiego obszaru językowego;
trafne ekwiwalenty, przygotowane przez rodzimych użytkowników języka niemieckiego bardzo dobrze znających język polski;
właściwie dobrany materiał ilustrujący użycie danego słowa - typowe konstrukcje gramatyczne, stałe połączenia wyrazowe, osobliwości składniowe przedstawione w postaci naturalnych przykładów, zaczerpniętych z Korpusu języka polskiego PWN - najbardziej reprezentatywnego zbioru polskich tekstów;
niespotykana na taką skalę liczbę austriacyzmów i helwetyzmów oraz ekwiwalentów regionalnych stosowanych na północy i południu Niemiec, a także w Niemczech Wschodnich i Zachodnich;
wyraźnie rozróżnione płaszczyzny stylistyczne ekwiwalentów;
uwzględnienie ostatnich zmian w pisowni niemieckiej;
przejrzysty i przyjazny układ hasła.
Słownik został stworzony z myślą o użytkownikach, którzy dobrze znają język niemiecki, a którym nie wystarczają słowniki oferowane na rynku książki. Jego atutem jest odnotowanie najnowszego słownictwa, np.: banner, billboard, billing, biopaliwo, clubbing, dekomunizacja, deweloper, didżej, dopłaty bezpośrednie, esemes, esemesować, eurodeputowany, handel elektroniczny, Internet bezprzewodowy, kablówka, multikino, piractwo komputerowe, raper, wyświetlacz ciekłokrystaliczny.

Odbiorcami słownika są Polacy, a także cudzoziemcy bardzo dobrze władający polszczyzną. Są więc w nim zawarte informacje ważne z punktu widzenia polskiego użytkownika i profesjonalnie zainteresowanych językiem polskim cudzoziemców.

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

30 innych produktów w tej samej kategorii: