Producenci

Ostatnio przeglądane

Informacja

Obniżka! RELACJE + SZEREGI + SEKWENCJE Zobacz większe

RELACJE + SZEREGI + SEKWENCJE

WKLO:97881234131939

Nowy produkt

Relacje + Szeregi + Sekwencje
Autor: Jagoda Cieszyńska , Agata Dębicka-Cieszyńska
Wydawnictwo: Centrum Metody Krakowskiej
Co chcesz ćwiczyć: Ćwiczenia lewopółkulowe
Kategoria: Myślenie - Rozwój - Język , Zestawy

Więcej szczegółów

106,00 zł brutto

-23,00 zł

129,00 zł brutto

Więcej informacji

Szczegółowe informacje o produktach:

Relacje


Zestaw Relacje pozwala na stymulację:

- analizy wzrokowej,

- koncentracji,

- świadomej kontroli wzrokowej,

- uwagi dowolnej,

- rozumienia instrukcji niewerbalnej,

- rozumienia zwerbalizowanych przez terapeutę relacji identyczności lub jej braku, nazywania brakujących elementów, zasad wykluczania ze zbioru,

- werbalizowania relacji identyczności lub jej braku, nazywania brakujących elementów, zasad wykluczania ze zbioru.

 

Ćwiczenia dostrzegania relacji przygotowują do:

- rozumienia zależności przyczynowo-skutkowych,

- uczenia się przez instrukcję,

- nabywania systemu językowego – gramatyki języka.

 

Relacja ujmuje zależność między dwoma bądź większą liczbą elementów (podmiotów, przedmiotów, fragmentów obiektów, cech).

Ujęcie relacji wymaga przetwarzania sekwencyjnego, charakteryzującego pracę lewej półkuli mózgu. Najistotniejsze w terapii funkcji poznawczych jest wypracowanie umiejętności dostrzegania różnic pomiędzy elementami i związków zachodzących między nimi. Sprawności te są konieczne do opanowania języka mówionego i pisanego, ale także relacji społecznych, umiejętności kategoryzowania i rozumienia zależności przyczynowo-skutkowych.

Edukacja szkolna wymaga także dostrzegania relacji między symbolem i jego reprezentacją w realnym świecie, znakiem i znaczeniem, zachowaniem i przejawianymi emocjami.

 

Zestaw składa się z 84 elementów:

- 12 obrazków służy do ćwiczenia PORÓWNYWANIA,

- 72 obrazki pozwalają na ćwiczenie dobierania obrazków identycznych (IDENTYFIKACJE) oraz wykluczanie ze zbioru na podstawie różnicy (RÓŻNICOWANIE).

Do zestawu dołączona jest instrukcja z propozycją zadań.

Szeregi



Szereg jest ciągiem elementów ustawionych obok siebie w linii prostej – przytoczona najprostsza definicja ujmuje to, co najistotniejsze w języku mówionym i pisanym.

Dzięki linearnemu porządkowi głosek w słowach i liter w wyrazach zapisanych, możliwe jest budowanie znaczeń.

Jakiekolwiek zakłócenie tego porządku nadaje wypowiedzeniu inny sens (kot : kto, nos : son, seton : notes).

Liczne błędy w uszeregowaniu znaków językowych można obserwować u dorosłych osób z afazją, u dzieci z autyzmem, alalią i afazją dziecięcą, u uczniów z dysleksją, a także u osób uczących się języków obcych.

Podczas konstruowania szeregów do ćwiczeń stymulujących muszą być uwzględnione następujące cechy:

- rosnąca wielkość (od najmniejszego do największego),

- malejąca wielkość (od największego do najmniejszego),

- stopniowe domykanie rysunku,

- rosnąca intensywność barwy.

Zestaw zawiera 64 elementy o wymiarach 6x6cm. Umożliwia wykonywanie ćwiczeń polegających na kontynuowaniu szeregów i uzupełnianiu szeregów.

Aby wykonać ćwiczenia polegające na naśladowaniu szeregów, należy zaopatrzyć się w dwa zestawy elementów.

Do zestawu dołączona jest również instrukcja z propozycjami ćwiczeń.Szeregi

Szereg jest ciągiem elementów ustawionych obok siebie w linii prostej – przytoczona najprostsza definicja ujmuje to, co najistotniejsze w języku mówionym i pisanym.

Dzięki linearnemu porządkowi głosek w słowach i liter w wyrazach zapisanych, możliwe jest budowanie znaczeń.

Jakiekolwiek zakłócenie tego porządku nadaje wypowiedzeniu inny sens (kot : kto, nos : son, seton : notes).

Liczne błędy w uszeregowaniu znaków językowych można obserwować u dorosłych osób z afazją, u dzieci z autyzmem, alalią i afazją dziecięcą, u uczniów z dysleksją, a także u osób uczących się języków obcych.

Podczas konstruowania szeregów do ćwiczeń stymulujących muszą być uwzględnione następujące cechy:

- rosnąca wielkość (od najmniejszego do największego),

- malejąca wielkość (od największego do najmniejszego),

- stopniowe domykanie rysunku,

- rosnąca intensywność barwy.

Zestaw zawiera 64 elementy o wymiarach 6x6cm. Umożliwia wykonywanie ćwiczeń polegających na kontynuowaniu szeregów i uzupełnianiu szeregów.

Aby wykonać ćwiczenia polegające na naśladowaniu szeregów, należy zaopatrzyć się w dwa zestawy elementów.

Do zestawu dołączona jest również instrukcja z propozycjami ćwiczeń.

Sekwencje

Sekwencja jest ciągiem znaków (symboli), stanowiącym uporządkowaną według określonej reguły strukturę. W sekwencji struktury (dwu-, trzy-, czteroelementowe) powtarzają się. Miejsce kolejnego znaku w sekwencji wynika z przyjętej arbitralnie reguły. Definicja sekwencji odzwierciedla porządek znaków językowych – mówionych i pisanych, dlatego tak ważne w procesie terapii wszystkich dzieci są ćwiczenia porządkowania.

Szeregowanie i porządkowanie według reguły kształtuje się zgodnie z pojawieniem się kolejnych etapów uczenia się. Trzy etapy uczenia się – przez naśladownictwo, współdziałanie i instrukcję, muszą być uwzględnione także podczas ćwiczeń szeregowania i układania sekwencji.

Proponowane ćwiczenia:

- naśladowanie sekwencji,

- kontynuowanie sekwencji,

- uzupełnianie sekwencji,

- samodzielne układanie sekwencji.

Zestaw zawiera 80 kartoników - 10 wzorów po 8 sztuk. Cztery obrazki (koń, świnka, kura i krowa) stanowią materiał tematyczny. Pięć pozostałych (słońce, księżyc, kwadrat oraz kropki w trzech wielkościach) to materiał atematyczny (symboliczny).

Do zestawu dołączona jest również instrukcja z propozycjami ćwiczeń.

30 innych produktów w tej samej kategorii: